Skip to content Skip to footer

Spletna analitika je proces zbiranja, analiziranja in poročanja podatkov o obiskovalcih spletne strani in njihovih interakcijah. Statistike kažejo, da skoraj 80% spletnih strani uporablja nekakšno obliko spletnega analitičnega orodja. Postala je nepogrešljiv del digitalnega marketinga in omogoča podjetjem, da izboljšajo svojo spletno prisotnost in povečajo učinkovitost poslovanja. Pri uporabi spletne analitike je pomembno, da se osredotočimo na ključne kazalnike uspešnosti (KPI), kateri naj sledijo marketinškim ciljem. Hkrati je pomembno, da ne sledimo samo analitičnim številkam, temveč razumemo, kaj se skriva za njimi.

Spletna analitika omogoča:

Razumevanje vedenja uporabnikov

Analitika spletnega mesta vam lahko pomaga razumeti, kako se uporabniki sporazumevajo s spletno stranjo. Z analizo vedenja uporabnikov lahko prepoznate vzorce v njihovem vedenju in ugotovite, kaj je ali ni učinkovito. Te informacije lahko uporabite za optimizacijo svojega spletnega mesta.

Sledenje marketinškim kampanjam

S podatki o virih prometa, demografskih značilnosti uporabnikov in drugih ključnih analiz lahko ugotovite, kateri marketinški kanali so najučinkovitejši. Temu primerno lahko prilagodite svoje marketinške strategije, spremljate uspešnost posameznih kampanj ter jih optimizirate za doseganje boljših rezultatov.

Prepoznavanje priljubljene vsebine

Spletna analitika vam pomaga prepoznati najbolj priljubljene vsebine na spletni strani. Z analizo ogledov strani, stopnje odboja in drugih metrik lahko prepoznate strani in vsebino, ki najbolj pritegnejo vaše občinstvo. Te informacije lahko uporabite za izboljšanje in kreiranje novih vsebin, s katerimi se vaši uporabniki najbolje poistovetijo.

Izboljšanje uporabniške izkušnje

S pomočjo analitičnih podatkov o vedenju uporabnikov lahko izboljšamo uporabniško izkušnjo. Glede na podatke primerno prilagodimo vsebine, postavitev elementov spletne strani ali izboljšamo nakupni proces.

A/B testiranje spletne strani

Z izvajanjem A/B testiranja izboljšujemo uporabniško izkušnjo in učinkovitost spletne strani. S testiranjem različic spletne strani ali zgolj njenih elementov lahko ugotovite, katera različica je najboljša in jo ustrezno optimizirate.

Izboljšanje hitrosti spletne strani

S pomočjo analitičnih podatkov enostavno prepoznate težave v delovanju vaš spletne strani, kot so npr. počasno nalaganje strani in visoka stopnja odboja. Težave in napake lahko odpravimo in izboljšamo z zmanjšanjem slik, velikostjo strani ter optimizacijo spletne kode.

Google analitika

Google analitika je najbolj razširjeno in brezplačno orodje za spletno analitiko. Omogoča spremljanje številnih kazalnikov uspešnosti (KPI) spletnega mesta. Med njih uvrščamo število obiskov in uporabnikov, povprečni čas na strani, stopnjo odboja ter stopnjo konverzije. Google analitika ponuja možnost sledenja ciljem, ki jih želi lastnik spletne strani doseči. Med cilje lahko vključimo nakup izdelka, izpolnitev obrazca ali prenos datoteke.

Pri uporabi Google analitike je pomembno, da se osredotočimo na relevantne kazalnike uspešnosti, ki so pomembni za našo poslovno strategijo. V kolikor imamo spletno trgovino je ključnega pomena spremljati stopnjo konverzije in število nakupov. Za spletno stran, ki ponuja storitve, pa je pomembno spremljati število povpraševanj in stopnjo odboja.

Spletna analitika

Segmentacija podatkov po področjih znotraj analitike:

Občinstvo

Znotraj poročila imamo združene podatke o obiskovalcih spletnega mesta. Ločeno vidimo njihov spol, starost, lokacijo bivanja in interese.

Poizvedba

Poizvedba združuje informacije, na kakšen način obiskovalci najdejo vaše spletno mesto. Vsebujejo vire prometa (organsko iskanje, družbeni mediji, po e-pošti itd.), vire napotitev in sledenje oglaševalskim akcijam.

Vedenje uporabnikov

Ta vrsta podatkov vam pomaga razumeti, kako se obiskovalci obnašajo na spletni strani. Vsebujejo, kako dolgo se obiskovalci zadržujejo na posamezni strani, katere strani obiščejo in katere strani zapustijo.

Konverzije in trgovina

Tu najdemo informacije o zastavljenih ciljih, njihovi uspešnosti in možnosti optimizacije. Za cilje si lahko izberemo nakup, izpolnitev obrazca, prenos datoteke ipd. Poleg tega lahko znotraj e-commerce segmenta spremljamo podatke o spletni prodaji.