Skip to content Skip to footer

Zakaj smo dobili tako malo prvih pozicij?

To je vprašanje, ki ga znajo naročniki pogosto zastaviti oglaševalski agenciji po pregledu poročila o kampanji.

S pozicijo označujemo izpostavljena oglasna mesta v medijih.

Na televiziji so to prvo, drugo, predzadnje in zadnje mesto v oglasnem bloku. Podobno je na radiju. Na internetu so ti. »placements« oz. mesta na spletni strani, ki so v vidnem polju ali kakorkoli bolj izpostavljena. Pri zakupu ključnih besed so to boljše pozicije »search« oglasov. V tisku so to objave na naslovnici ali na platnicah. Pri zunanjem oglaševanju so to navadno zelo frekventne in dobro izpostavljene lokacije.

Pri pozicijah gre torej za oglasna mesta, ki naj bi bila bolj izpostavljena v primerjavi s celotnim oglasnim inventorijem, zato so prej opazna in posledično dosegajo večjo vidnost.

Glede na razpoložljivost oglasnega prostora se v kampanjah določen delež objav zvrsti na pozicijah po principu naravne distribucije. Ta delež je odvisen od številnih dejavnikov, kot so na primer običajna zasičenost oglasnega prostora, medij oz. tip medija, razpoložljivost oglasnih mest oz. število oglasnih blokov, sponzorstva in medijski projekti, ki praviloma zasedejo tovrstna oglasna mesta, oglas oz. kreativa, spletni algoritmi idr.

Najpomembnejši dejavnik pa je seveda zakup pozicij. Praviloma se oglaševanje na pozicijah plačuje, kar stane več od običajnih oglasnih mest. Potencial za objave na pozicijah se razlikuje od medija do medija. Interes zanje je večji v medijih, ki so bolj zasičeni z oglaševanjem. Med najbolj zasičene v zadnjem času spada predvsem televizija.

TV postaja Prva Druga Predzadnja Zadnja
TV SLO +20% +10% +10% +20%
PTV +30% +20% +10% +30%
Disney +40% +20% +20% +40%
Primeri pribitkov za pozicije v oglasnem bloku. (Vir: Ceniki medijev)

Ali je oglaševanje zaradi pozicij bolj vidno ali so le-te precenjene?

Pozicije niso edino, kar vpliva na opaznost oglaševanja, ampak tudi drugi izpostavljeni medijski dejavniki. Manjša zasičenost praviloma zagotavlja večjo pozornost.

Bolj opazno naj bi bilo tudi oglaševanje, ko ni prisotne konkurence. Seveda je zelo pomembno, za katere ciljne skupine oglašujete in po kakšnem kanalu ter kaj komunicirate. Raziskave, ki naslavljajo področje pozicioniranja, pa izpostavljajo, da je od vsega najbolj pomemben kontekst, v katerem se oglas prikazuje.

Vir: What we know about the context and positioning of TV ads | WARC

Leave a comment